Feb 25, 2011

Cinta Itu Apa?

Ada seorang teman ni.. Dia tanya kat saya ' Ayu, How You Define Love? '
Saya terfikir nak buat post ni sebab balik je dari luar tadi my roomate Syameen the pretty girl atas meja dia ada sejambak bunga ros merah (which is my fav flower!!!!), my fav choc in the world (Ferrero Rocher), and also my fav cookies (Famous Amos!!) tuu...... Pastu saya tanya dia, sapa bagi ni Meen?? Dia cakap Bf dia bagi..... So sweeeeettttt!!!! Citer punya citer Bf dia (Epy) mmg selalu bagi dia surprise camtu... Untunggg laaaaa.... :)  Dorang dah dekat 6 tahun tau.. Tapi still leh maintain sweetttt, loving, caring cmtu...Bertuah hang Meen.. :) haaa..korang tengok lah apa barang yang Epy bagi kat Meen ni ok! So sweet.. 

ni lah meen! Cun kan! :)


cool giler kan! :)

:)
Ok! based from her situation, untuk menjawab soalan teman saya tu, erti Cinta bagi pandangan saya merupakan satu perasaan yang sangat kuat terhadap seseorang yang kita sayang.. Ramai yang tahu pasal cinta, tahu menyebut perkataan cinta dan ramai yang tahu macam mana nak meluahkan kata-kata cinta. Tapi! Korang tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Meh saya kongsi skit dengan korang apa pendapat saya tentang cinta. Nak kata ada pengalaman tu, adalah gak. Pahit, manis, kelat, payau semua lah dah rasa! :)

Cinta ni sebenarnya sangat mahal and tinggi tarafnya tau! Of cos cinta tu mesti sempurna macam lagu Cinta Sempurna by Yuna tu.. :P Kalau tak, cacatlah cinta tu... Itulah cinta sebenar cinta. Wah, dah macam pro gila saya ni pasal cinta.. Bukan apa, nak luahkan pendapat dan je... 

 Ha!! Lagi satu, saya selalu tengok couple-couple ni apa je yang dilakukan oleh kekasihnya mesti bagi dorang mempersonakan, gempak dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri., Ni maksud saya certain perkara yang tak patut lah.. Yang sweet pada benda positif tu ok lagi.. :) Sebab hal-hal yang negatif ni juga lah yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijak pandai, cerdik macam mana pun, belajar tinggi macam mana sekali pun akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Ni sebab akal   kita telah dikalahkan oleh nafsu. Nafsu tak boleh dikalahkan unless korang  sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.. So kawan-kawan sekalian, saya bukan nak tunjuk pandai atau apa.. Just nak share sama-sama pendapat saya mengenai cinta ni... Harap terjawablah soalan teman ku ini.. Sesungghnya saya insan lemah yang juga melakukan kesalahan... Jom kita sama-sama berdoa supaya ALLAH merahmati kita ok! Semoga cinta yang datang pada kita merupakan cinta yang suci dan murni.. Bukan macam minyak masak tau!! heheeh
 Toink!Toink!

No comments:

Post a Comment